tirsdag den 9. august 2011


Lidt speciel er den jo denne Hortensia men jeg er vild med den. Hydrangea A. sargentiana hedder den så flot. Dens blade er grågrønne og lidt lodne og blomsterstanden er blålilla med hvide kronblade langs kanten.
Den er superflot lige nu og jeg nyder den virkeligt. Tror at der skal sættes et par violfrøstjerner i bedet, de ville virkelig klæde hinanden.


 I det ene højbed foregår der en lidt frisk farvesammensætning lige for tiden. Gul morgenfrue sammen med en slags kornblomst eller lignende tror jeg. Lige vildt nok efter min smag men der er da gang i den.

Forleden forsøgte jeg mig med at tage et billede af alle 5 kattekillinger sammen inden de forlader os. Jeg havde ikke meget held med foretagendet da de vimsede omkring og der sjældent var mere end 2 der kiggede den rigtige vej.  Lige som jeg var ved at give op fik jeg øje på støvsugeren et par meter derfra. Så snart den blev tændt fik jeg en serie super billeder.




6 kommentarer:

  1. Hvor er det et flot og dejligt gruppebillede du har fået - det er da lige til en fotokonkurrence :-)

    SvarSlet
  2. Det billede af killingerne er super godt, godt gået :-))

    SvarSlet
  3. Ååå! Så heldig du var med katt-ungene:o) Skjønnt bilde! Den flotte Hortensian din har jeg ofte sett i Danmark, men har ikke funnet den på plantesenter i Norge...

    Knus, Helene

    SvarSlet
  4. Hvor er det et skønt billede af dine katte-babyer, sikke et dejligt minde at have om dem :-)
    Jeg synes også det er lige til en fotokonkurrence :-) Er de bange for støvsugeren, siden de sidder så stille?

    SvarSlet
  5. Tak for de søde kommentarer og ja de var forstenede af skræk for om støvsugeren kom nærmere. Lidt ondt men tror ikke de har fået varige skader. Fnis.
    Helene, den er lidt frostfølsom hortensiaen så med mindre du har et beskyttet sted er den ikke god. Det kan være derfor den ikke er så almindelig i Norge. Ved ikke, jeg gætter bare. Taler med den forstand jeg har.
    Knus Vibe

    SvarSlet
  6. Det er ikke en Hydangea aspera Sargentiana. Men en Hydrangea aperea Macrophylla, Da Sargentiana's blade er kortere og har større og hvidere blad-nerver. Hilsen Mathias :-)

    SvarSlet