torsdag den 28. oktober 2010



Nu er det jo jeg går og lægger skumle planer for min køkkenhave. Det er snart tiden for at plante bøg og jeg vil have en lille hæk omkring mine højbede. Samtidigt skal jeg holde øje med min lille udsigt fra soveværelset så den ikke bliver ødelagt. Det levende hegn omkring vores have er blevet klippet ned her i efteråret. Det ser godt nok bart ud. Det gik også fra at være mellem 4 og 6 meter højt, til at være knap 2 meter. Sikke en udsigt vi pludselig fik.



Billedet her er taget fra førstesalen, børnenes domæne. Glæder mig for øvrigt til stilladset forsvinder. Der går dog lige et stykke tid endnu. Huset skal vandskures og der skal lægges tegl på taget.
Hvis man ser bort fra alt det andet rod også så kunne jeg godt finde på at sætte en lille bøgehæk omkring de 2 højbede og helt over til det levende hegn hvor den blå rutsjebane ligger. Derefter skrælle græsset af og lave en belægning af stenmel eller lignende. I forvejen er vi temmelig trætte af at skulle slå græs rundt om alle de forhindringer vi har opsat. Det ville være dejligt at forenkle det lidt.

Dette er udsigten fra midten af terrassedøren i soveværelset. Der skal være en slags midterakse ud herfra. En åbning i bøgehækken så man kan se ned til det levende hegn. En stor smuk krukke som blikfang. Kunne også godt finde på at lave et højbed mere til at stille der hvor den der hyndebox står.
Måske skulle indgangen i bøgehækken forlænges med noget buskbom og en par prydpærer. Glæder mig til at komme i gang.

1 kommentar:

  1. Hvem der bare havde et sådan stykke jord til at lege med. Skal jeg lave ændringer i haven, er jeg nød til at skippe noget, for at få plads til noget nyt.
    Tillykke med projektet.

    Mange hilsner
    Madam Bæk

    SvarSlet