tirsdag den 1. maj 2012

Så er der håb for jordbærhøsten i år. De første blomster har vist sig på de nye jordbærplanter i højbedene. Kan næsten allerede smage det.
Har for øvrigt brug for jeres erfaring. Hvordan griber i det an med gødningsvand til potter. Som det er nu så fylder jeg kanden og tilsætter gødning bagefter men fordi jeg får flere og flere potter år efter år er det snart lidt til besvær. Kan man evt fylde en regnvandstønde med 200 eller 300 liter vand og tilsætte den korrekte mængde gødning og så tage derfra de næste par uger.
Bliver det dårligt eller kan man sagtens det. Ja man skulle ikke tro at jeg har sprøjtecertifikat og gartneruddannelse men det ligger 20 år tilbage og jeg kan ikke huske en pind om emnet. Det er helt pinligt. Bær over med mig.

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud, at dine jordbærplanter blomstrer allerede. Jeg er spændt på, om mine når at blomstre i år - de er lige sat.
    Ang. gødning så ville jeg bruge nogle små tabletter af gødning, som lægges ned i krukken og langsomt frigives i jorden. Så er du fri for at tilsætte flydende gødning til hver kande vand. På dette link kan du se dem; http://odenia.dk/category/langtidsgoedning-53/. De langtidsvirkende gødningstabletter kan du købe mange steder bl.a. har jeg set dem i min lokale planteskole.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har fuldstændig ret, det lyder da betydeligt nemmere. Jeg må i gang, tak.

      Slet
  2. hej Vibe.det er da tidligt at dine jordbær blomstre.Har selv
    lige anlagt et lille jordbærbed.er spændt på om
    der kommer bær i år.V/H Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine blev også først sat her i foråret, de har stået i potter hele vinteren. Vi må krydse fingre.

      Slet
  3. Ingen hjælp hos mig. Jeg tilsætter flydende gødning i vandkanden, da jeg også bruger vandet til fuglene, og andre det kommer og drikker af det. Jeg har også forskellig slags gødning... noget til citrus.... noget til krukkerne og noget helt andet til orkideer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et stort arbejde hvis planterne skal have de aller bedste forudsætninger. Du lyder bestemt som du har styr på det.

      Slet
  4. Med en halv gartneruddannelse og et sprøjtecertifikat, erklære jeg mig også helt og aldeles uviden ;-)) Jeg bruger også langtidsvirkende tabs. til mine krukker. Let og enkelt.

    SvarSlet