søndag den 15. april 2012

Det var et dejligt plantebyttemarked i går på Hvidkilde gods. Vejret holdt sig pænt og der var masser af boder og ikke mindst mennesker. Selvfølgeligt røg der en del ned i kurven til mine nye hvide bede.

Liatris i hvid
Campanula, nøgleklokke i hvid, kender ikke sorten.
Achillea, hvid røllike
Verbascum, Viol kongelys,hvid
Thalictum delavayi album
Thalictrum rochebrunianum, klokkefrøstjerne
Der kom også en ukendt hvid storkenæb med hjem, så må jeg se hvad det bliver til.
Billedet er ikke det bedste men det er hvad der er. Nu er de alle plantet ud i bedene og så må vi se hvad sommeren bringer. 


Der røg også lige et par gamle blomstermalerier med hjem, har som forsøg taget rammerne af.


9 kommentarer:

  1. hej Vibe.mange spændende planter du har fået købt.er spændt på at se bedet når det blomster.
    Jeg kan ikke forstå at du ikke kommer på min blog,når du er fast læser hos mig.er der nogle der har gode råd? Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også til at se bedet her til sommer, der er sikkert en del der skal flyttes og mere der skal plantes, nu må vi se.
      Nu virker det, det var fordi jeg ikke havde fået tilføjet dig tilføjet dig til min blogliste. Nu kan jeg holde øje med dig.

      Slet
  2. Sikke nogle gode sager du fik dig, og det ser ud til at være gode sunde planter.
    Det ser virkelig godt ud med malerierne uden ramme. Sikke en super idé :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak håber de bliver gode i deres nye bed, må forkæle dem lidt.
      Rammerne røg af da de var gyldne og syntes ikke lige de passede ind. Nu er jeg blevet helt glad for billederne uden. Ellers kan jeg jo altid male rammerne.

      Slet
  3. Tillykke med dine mange ny planter. Altid rart at få nyt til haven.
    Dine malerier er smukke.
    Tak for kigget.
    Ha`en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak nyder også indlæggene på din blog, det er så hyggeligt.

      Slet
  4. Spændende med dine planter....efetr navnene at kende bliver det godt...lad os se dem i blomst.
    Hilsen GP

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggeligt at møde dig her i blogland, har også besøgt dig og lagt en lille hilsen.

      Slet
  5. Tillykke med både planter og malerier - ser godt ud uden ramme og fint med vaserne i opsætningen!

    SvarSlet