tirsdag den 17. maj 2011


Det er da smukt Allium sammen med storkenæb i samme farve. Til næste sæson har jeg overvejet at sætte løgene ind imellem storkenæbene da Allium's blade hurtigt kommer til at se træls ud når den er kommet i blomst. Er der nogen der ved om prydløgene kan tåle det, de står jo tæt som bare fanden de storkenæb.


Bedet med roser er ved at tage form, det er nu andet sæson. Hjertetræerne begynder at ligne noget hvorimod den bredbladede liguster bag roserne mangler en del.
Den skulle helst danne et grønt bagtæppe så roserne virkelig kan ses.


Efter ligusteren er der græs og så en række med hassel. Glæder mig virkelig til at den vokser sig stor og mægtig. Det er nemlig meningen at den sammen med hjertetræerne skal skærme for naboens gavl og deres meget grimme træpillesilo. Go hassel...

6 kommentarer:

  1. Hej.
    Du kan sagtens plante dine alium ind imellem storkenæbene, de skal nok komme op igennem.
    Jeg har alium stående sådan i to tætte staudebede og det går fint, og det er nemligt rigtigt at de fint skjuler de visne blade.
    Jeg er ny her i blog-verdenen. Jeg har meldt mig som fast læser hos dig.
    Hilsen Hanne i haven
    http://hanneihaven.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Allium kan sagtens vokse inde mellem andre planter, og de har nogle kedelige blade, der godt må skjules.
    Det ser da ud som om det vokser godt til, så udsigt til siloen bliver mindre ;-)

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  3. Tak de damer så må jeg flytte dem senere på året, det bliver skønt til næste år, men er det ikke altid sådan.
    Hyggeligt at "møde" jer.

    SvarSlet
  4. Så fin hage du har, og fine bilder.
    Jeg legger meg som følger så kansje jeg får se mer.
    Ha en kjempehelg Marit.

    SvarSlet
  5. Jeg skal have bestilt en del alium til efteråret, som jeg netop vil sætte sammen med mine storkenæb :-)

    SvarSlet
  6. Vi får travlt til efteråret igen igen.

    SvarSlet